Vojvodina/Srbija

Sve češći sukobi na liniji SBB – Telekom – RTS

Nakon šest godina nesmetanog rada od 12. avgusta na programskoj šemi Telekomovog IPTV više neće biti Srpske naučne televizije.

Ovu informaciju glavni i odgovorni urednik SNTV Živojin Pavlović dobio je od Telekoma, a potvrdio Udruženju novinara Srbije. U dopisu koji je Telekom Srbija poslala uredništvu televizije koja je od 2012. od kada je počela da radi promovisala isključivo teme iz nauke, kulture i obrazovanja, navodi se da ugovor neće biti produžen, kao i da se „emitovanje programa kanala SNTV obustavlja“.

„Sada smo za razliku od prethodnih godina, dobili dopis da ne žele da obnove ugovor i da naš TV kanal više neće emitovati“, rekao je Petrović za UNS i dodao „da oni po ugovoru imaju pravo da raskinu saradnju bez obrazloženja, što su i učinili“.

Danasu su juče iz Telekoma Srbija rekli da Srpska naučna televizija „nije opravdala očekivanja i potrebe Telekoma Srbije u tehničkom i programskom smislu“.

– Saradnja sa Srpskom naučnom televizijom započeta je tokom 2012. upravo iz razloga što je Telekom Srbija prepoznao potencijal, važnost i društvenu odgovornost programskog koncepta SNTV. Tokom ugovornog odnosa, Telekom Srbija je u izvesnoj meri finansijski pomagao i za ovaj projekat izdvajao određena finansijska sredstva – navodi se u obrazloženju Telekoma.

Potencijal i kvalitet televizija u ponudi mts TV usluge meri se, ističu u ovoj kompaniji, na jedinstven način za sve televizije u ponudi i izražava kroz plasman pojedinačnih televizija na listama gledanosti.

– Gledanost Srpske naučne televizije tokom saradnje bila je jako niska, a u poslednjih nekoliko meseci distribucije kanal je u šeru ispod pozicije 200 na listi gledanosti – napominju u Telekomu. U ovoj kompaniji smatraju da je programski koncept degradiran, da ciljevi nisu zadovoljeni ni u tehničkom ni u programskom smislu, niti ciljevi projekta uopšte, te da iz navedenih razloga, Telekom Srbija nema dalji interes distribucije pomenutog kanala. Podršku naučnom konceptu nastaviće, kako su istakli, kroz druge biznis aktivnosti.

Međutim, iako Telekom ni u naznakama ne pominje bilo koje druge objašnjenje za raskid ovog ugovora osim gore pomenutog, u domaćoj javnosti odavno je poznata „netrpeljivost“ među kablovskim operaterima, te ovaj događaj deluje samo kao logičan sled. Naime, Komisija za zaštitu konkurencije je polovinom maja odobrila Junajted mediji koja je u većinskom vlasništvu investicione kompanije KKR (koja je kupila SBB) kupovinu Srpske naučne televizije. S druge strane, početkom jula ove godine Privredni sud u Beogradu odbio predlog RTS-a za određivanje privremene mere kojom bi se SBB-u zabranilo da reemituje televizijske kanale RTS-a, posredstvom usluge EON, koja omogućava korisnicima da prate program uživo i odloženo preko interneta.

Sud je odbio tužbu nacionalne televizije, koja je tražila da se utvrdi da je SBB povredio srodno pravo proizvođača emisije tako što je program RTS 1, 2, 3 kao i RTS HD neovlašćeno reemitovao na platformi EON. RTS je tražio da se SBB-u zabrani dalje reemitovanje njegovih kanala, međutim, sud je ocenio da nisu ispunjeni uslovi za određivanje privremene mere, jer tužilac, kako su preneli mediji, nije učinio verovatnim da bi bez predložene privremene mere ispunjenje njegovog potraživanja bilo osujećeno, znatno otežano ili da će biti upotrebljena sila ili nastati nenadoknadiva šteta. Naime, RTS je od Junajted grupe tražio ranije, posebne naknade za opciju premotavanja i za emitovanje programa na mobilnim telefonima i računarima, međutim, u ovoj kompaniji tvrde da su to usluge koje se nigde u svetu ne naplaćuju.

Profesor Fakulteta političkih nauka Rade Veljanovski kaže za Danas da u ovakvim slučajevima ne postoje stroga pravila ni principi koje neko mora da poštuje i da je na kablovskim operaterima da sami odluče šta da rade.

– Oni prema tome imaju komercijalni odnos, to je stvar interesa, ali postoji nešto što se može nazvati dobrom praksom a ona postoji u razvijenim demokratskim zemljama gde se nikad neće dogoditi da se neki sadržaj skine ako za njega postoji interes – ističe Veljanovski.

I u Srbiji, kako kaže, treba da gradimo takvu praksu, naročito jer nemamo mnogo dobrog edukativnog programa, naročito domaćeg.

– Treba podsticati razvoj takvog medijskog sadržaja. Činjenica je da takvi sadržaji nisu previše gledani, oni postoje i u drugim državama uglavnom na javnim servisima i nikome ne pada na pamet da ih skine sa programa. Na primer, za Treći program Radio Beograda statistika je pokazala da nikad nije imao mnogo slušalaca, ali nekada se moramo voditi javnim interesom – ističe Veljanovski.

Prve nesuglasice između KKR u čijem su vlasništvu SBB, samim tim i televizija N1 i, s druge strane javnog servisa, pojavila se još u martu kada je RTS zatražio od Regulatornog tela za elektronske medije da preispita odluku SBB-a o novom rasporedu kablovskih kanala u kom je na njihovoj mreži pozicija jedan pripala upravo Televiziji N1, a ne RTS, kako je to ovde godinama običaj. N1 je posle tog „natezanja“, ipak, ostao na mestu broj 1. kod kablovskog operatera SBB, međutim, sukobi na ovoj relaciji su nastavljeni. „Raskid“ Telekoma sa SNTV je samo poslednji u nizu.

Izvor: Danas.rs

Tagovano
Share this article

Ostavite vaš komentar i ovde...

Još vesti iz kategorije...

Newsletter

Prijavite se na Newsletter i dobijajte najnovije vesti u vaš inbox
Top